Dieta Diamondów

Dieta Diamondów to 60% energii z węglowodanów, 30% białka, i jedynie 10% tłuszczu. W diecie nie łączy się białek z węglowodanami. Podstawą jej są warzywa oraz owoce pod różnymi postaciami, w tym tworzące samodzielny posiłek przed południem.

Książka FIT FOR LIFE autorstwa Harveya i Marilyn Diamondów z 1985roku zawiera informacje na temat sposobu żywienia, które zapewni odpowiednią kondycję zdrowotną organizmu.

Dieta opiera się na założeniu, że należy dbać o odpowiednie usprawnienie procesów oczyszczających organizm by nie dopuszczać do zalegania treści pokarmowych. Osiągnąć, według autorów, można to poprzez jedzenie odpowiednich produktów oraz nie łączenie białka zwierzęcego ze skrobią. Węglowodany za to powinno spożywać się jedynie rano, nie należy ich łączyć z owocami i białkiem zwierzęcym. Najlepsze węglowodany to płatki owsiane, grube kasze, chleb pełnoziarnisty.

Na lunch wskazany jest posiłek z węglowodanów z dodatkiem warzyw lub z białka i warzyw. Za to ostatni ciepły posiłek powinien składać się z białek, najlepiej roślinnych np. roślin strączkowych ewentualnie może być to świeża ryba lub jajko.

Podstawą diety są warzywa i owoce aż 70%wszystkich produktów spożywanych dziennie. Obowiązuje tu jednak kilka zasad. Po pierwsze, owoców i soków z nich nie należy łączyć z innymi produktami żywnościowymi. Owoce można jeść tylko rano, nie wieczorem, wtedy wpływają na regulację pracy przewodu pokarmowego.

Stosując powyższe zasady, doprowadza się do przyśpieszenia przemiany materii i trawienia.

Autorzy diety twierdzą, że organizm ludzki nie jest w stanie trawić produktów nabiałowych, dlatego z diety wykluczone są mleko, jogurty, sery, masło, itp. Pamiętać również trzeba, że wodę pije się między posiłkami, ale nie w ich trakcie.

Plusy

  • Nie trzeba liczyć kalorii
  • Nie ma ograniczenia co do ilość posiłków
  • Prowadzi do zmniejszenia masy ciała ponieważ jest bogata w niskokaloryczne owoce i warzywa
  • Bazuje jedynie na zdrowych produktach

Minusy

  • Brak naukowego potwierdzenia, że pewne produkty żywnościowe spożywane o określonej porze dnia ułatwiają zmniejszenie masy ciała
  • Nie ma potwierdzeń naukowych , że łączenie białka zwierzęcego z węglowodanami powoduje zaleganie pokarmu w przewodzie pokarmowym
  • Dieta może prowadzić do niedoborów witamin D i B12 oraz wapnia, cynku i żelaza

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *